Maak je eigen Noord-Bali tour – De reisroute, Dag 2

twin lakes

Waarschijnlijk weet je nu wel dat Bali enorm veel variatie heeft, maar één van de plekken met veel variatie in de omgeving is Noord-Bali. Ons plan was om 1 of 2 nachten naar Noord-Bali te gaan, maar ‘life happens’. Iemand werd ziek, sommige haakte af en er kwamen andere gave dingen op ons pad. Hierdoor hebben we uiteindelijk besloten om een chauffeur te huren en dan enkele dingen te bezoeken met onze eigen Noord-Bali tour.

Noord-Bali

Na 3 weken Bali weet je wel ongeveer wat je nog wil zien en wat daar in de omgeving is om te zien. Mijn lijstje was eerlijk gezegd niet meer zo heel specifiek. Ik was eigenlijk al zeer tevreden met mijn vakantie in Bali. Mijn lijstje bestond uit een warmwaterbron bezoeken, enkele watervallen en een paar tempels. Het voordeel van Noord-Bali is dat dit in een straal van 30 minuten rijden is.

Mijn vriendin wilde enorm graag dolfijn spotten en daarom gingen we opzoek naar tours op het internet en kwamen we langs Lovina tours. Er was speciaal een tour ontwikkeld voor bezoekers vanuit Zuid-Bali. Dus met transfer zouden wij dolfijn spotten, de bekende tempel, waterval en de twin lakes bezoeken. Dit klonk als een plan!

Een groot voordeel van Bali is dat je je eigen tours kan samenstellen, omdat je eigenlijk altijd je chauffeur hebt met een tour. Aangezien we niet alles in 1 dag wilde doen hadden we besloten de dag ervoor met een eigen chauffeur naar Noord-Bali te gaan en de dag erna pick up bij een hotel in Lovina te doen (Lees hier over dag 1). Per dag heeft dit ons €55,00 euro gekost. Gedeeld door twee was dat nog niet eens €30,00 voor onze eigen gemaakte tour en met het dolfijn spotten inclusief!

De reisroute: Dag 2

Dolfijn spotten Lovina

Na dag 1 en een lekker verblijf in Ju’Blu hotel voor €20,00 p.p.p.n met ontbijt hadden wij onze wekker om 05:30, want om 05:50 werden we opgehaald voor het dolfijn spotten. Echt een stuk fijner dan vanaf zuid-Bali, want dan was onze pick-up om 03:30!

Dolfijn spotten

Het dolfijn spotten was toeristisch. We hebben echt veel dolfijnen gespot en een prachtige zonsopgang van een bootje gekeken, maar er zaten echt een paar gidsen op bootjes die volgens mij gewoon een paar toeristen hebben opgepikt van de straat en de rest van de bootjes volgde. Al met al, het was natuurlijk hoogseizoen.

Heel voordelig was dat de pick up van de bootjes slechts 5 minuten lopen was vanaf ons hotel en we om 08:30 terug waren en lekker hebben ontbeten. Daarna werden we om 09:30 opgehaald door onze chauffeur voor de start van dag 2 van onze Noord-Bali tour! Onze reisroute van dag 1.

Banjar holy hot spring

Ik weet niet waarom, maar ik wou gewoon echt een keer naar een warmwaterbron en het heeft me eigenlijk niet teleurgesteld. Op 15 minuten rijden van Lovina heb je de Banjar hot spring en voor €1,00 entree kan je lekker genieten van de warmwaterbronnen. Wij hebben hier heerlijk een uurtje vertoefd en zijn daarna verder gegaan met onze tour. Wat hou ik toch van de chauffeurs in Bali die gewoon lekker op je wachten en jij bepaald wanneer je doorgaat!

Hot water spring

Banjar waterval

Dit was ook een verassing voor ons, maar onderweg naar de twin lakes stopte we bij nog een waterval en het was wel leuk om te doen, maar de beste hadden we al op dag 1 gezien!

waterval

Twin lakes

Dit was gewoon een adembenemend uitzicht vanaf bovenop, maar het echt wel waard om te stoppen met jouw chauffeur. Bij dit uitzichtpunt hebben we lekker geluncht en heel veel leuke foto’s gemaakt!

twin lakes

Pura Ulun Danu Bratan

Dit is echt dé tempel die je op de foto’s ziet als je Bali zoekt op het internet. Door alle foto’s op het internet valt de tempel uiteindelijk tegen. Niet te vergeten dat het 15 graden was en het regende. In deze omstandigheden is het echt niet leuk om een tempel te bezoeken. Het was wel grappig om te zien.. Ik bedoel paraplu’s en tempels..

Ulun danu bratan

Na deze tempel zat onze tour erop. Het was +-14:00 en dan moesten we nog terugrijden en waren wij uiteindelijk 16:00 thuis. Ideaal, want ik kon nog even rusten en in de avond lekker uiteten!